בחירת מערכת CRM מקצועית

תוכן עניינים

מערכת CRM מקצועית היא חובה עבור כל עסק המבקש למקסם את ההכנסות ולהפחית את ההוצאות. רבים מבעלי העסקים נרתעים תחילה מהטמעת מערכת CRM שלא אחרת מ’משנה סדרי עולם’ בתחילה.

לצד ההתלבטויות באשר לצורך ב-CRM, הרי שבעלי עסקים רבים מוצאים עצמם מתחבטים בשאלת הבחירה במערכת המתאימה ביותר. ומה גורם לספק אחד לבלוט אל מעל לספק מקביל? על כך נבקש לענות במאמר הבא.

מערכת CRM צריכה לאפשר לך…

  • לבצע התאמות לעסק – אתם אולי תופתעו לגלות, אך מרבית מערכות ה-CRM מגלות גמישות מועטה באשר לשונותו של עסק אחד למשנהו. ועם זאת, מומלץ להמתין מעט ולחדד את החיפוש עד למציאת מערכת CRM מקצועית אשר תאפשר קסטומיזציה מלאה וללא כל צורך בשינויים מאסיביים שגם עולים לא מעט.
  • סנכרון מלא – מערכת ה-CRM שאתם בוחרים צריכה לאפשר לכם לסנכרן בין כלל המערכות שבעסק. המשמעות היא שכאשר אתם בוחרים במערכת שמיטיבה עם אנשי המכירות שלכם, הרי שאנשי המכירות צריכים לגלות נוחיות מרבית בהעברת הליד מלקוח מתעניין לכדי לקוח משלם אשר צריך לקבל שירות ממחלקת השירות. כמו כן, מחלקת השירות צריכה להעביר את המידע למחלקת הגבייה והחשבונאות כדי שאלו יוכלו לגבות ולנהל את מחזור התשלומים אל מול הלקוח.
  • אוטומציה – ישנם לא מעט פיתוחים טכנולוגיים נהדרים שמערכות CRM יכולות להקנות לעסקים ובכך לצמצם את הזמן המתבזבז על פעולות בסיסיות. כך לצורך הדוגמה, ניתן לערוך אוטומציה על-פיה כל לקוח פוטנציאלי שמשאיר פניה, מקבל מסרון אוטומטי שמודיע לו כי הודעתו התקבלה ויחזרו אליו בהקדם האפשרי.
  • תמיכה טכנית זמינה – אך אחד מן המוטיבים המשותפים בין כלל בעלי העסקים, הוא החשש מפני מערכת שלא תוטמע נכונה ושהן המנהלים והן הצוותים הזוטרים לא יידעו לתפעל באופן אידיאלי. על כן, חשוב לוודא כי השירות המוענק על-ידי חברת ה-CRM כולל גם תמיכה טכנית הזמינה במידה מרבית. מומלץ אף לבדוק זאת אל מול ביקורות של לקוחות קודמים ולוודא מה הם הרשמים שהתקבלו מן התמיכה. 

התאמה למגוון רחב של עסקים

מערכת CRM יכולה להתאים למגוון עשיר של עסקים שונים. החל ממרפאות, דרך מחסנים ועד לחברות הייטק. המגוון הוא עצום ורב, אך חשוב לבצע את הבחירה בצורה נכונה.

על כן, הטיפ האחרון שיוכל לסייע לכם בבחירה הוא לוודא כי אכן מערכת ה-CRM ידועה בהתאמתה לסוג העסק המדובר. מערכות מתקדמות וחדישות יותר, הגדילו ועשו פיתוח נרחב המאפשר התאמה מדויקת לכל עסק בצורה אישית וללא תלות בפיתוחים נוספים.

אודות כותב המאמר:
תמונה של דנה לוי
דנה לוי

דנה לוי היא עיתונאית ותיקה, בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, עם אהבה לכתיבה על טכנולוגיה ותרבות.

כל הפוסטים
רוצים לפרסם מאמר באתר?
תוכן עניינים
רוצה להתבלט בתחום?

מומחה? יש לך ידע מקצועי ששווה שיתוף? השאר את המייל שלך ונחזור אליך עם הצעה אטרקטיבית לפרסום >>